Stichting Tagore

Stichting Tagore in Dieren omvat een groep mensen – allen vrijwilligers – met grote belangstelling voor de vernieuwende en verbindende kracht van de kunsten. Stichting Tagore wil – mede geïnspireerd door het engagement en de veelzijdigheid van Rabindranath Tagore – ruimte bieden voor kunst, debat en inspiratie.

In deze tijd staan solidariteit en verdraagzaamheid geregeld onder druk. De kunsten – als ziel van elke cultuur – lijken minder op waarde te worden geschat. Maar tegelijkertijd zien we de behoefte groeien aan zingeving en durven we ook te zoeken naar wat er  nog meer ‘te koop’ is tussen hemel en aarde.

Stichting Tagore biedt een podium waar de kunsten kunnen verbinden en waar ontmoeting en debat zullen inspireren.

Tagore programmeert zelf muziek-uitvoeringen (van klassiek tot geïmproviseerde-  en wereldmuziek) en daarnaast kleinkunst, exposities, literaire programma’s, lezingen, debatten en workshops. En liefst nog een combinatie van deze. Steeds met het doel om kunst levend te houden en bezoekers te inspireren.

Stichting Tagore heeft een prachtig gebouw tot haar beschikking, dat heel bereikbaar gelegen is tegenover het NS-station van Dieren. Het betreft een voormalig kerkgebouw dat in 1912 in Berlage-stijl is opgetrokken. De grote raampartijen met pastelgetint glas en het lichte interieur voegen toe aan de sfeer.

Daarnaast verhuurt Stichting Tagore ook haar ruimte voor allerhande bijeenkomsten en activiteiten die zij passend vindt.

Tagore ruimte voor kunst, debat, inspiratie

Comments are closed.